zaterdag 2 november 2013

Zelf postpapier maken

Op Pinterest kwam ik deze ontzettend leuke tutorial tegen om zelf inpakpapier te maken door mooie oude  lintjes te scannen en te kopiëren met je printer. 

mypoppet.com

Inpakpapier heb ik genoeg (lees: te veel), maar postpapier kan ik altijd wel gebruiken. 
Dus ik ben vandaag maar eens aan het experimenteren gegaan met lintjes om mijn eigen postpapier te maken. 

Eerst heb ik de lintjes geprobeerd. 


Dat ging erg goed, alleen zijn de meeste linten die ik heb met veel wit, en dat vond ik toch minder mooi. Ook print mijn printer de kleuren veel lichter uit dan dat ze in het echt zijn. 


Met witte linten lukte het niet, maar met de oude kleedjes van oma ging het een stuk beter. Ook erg wit, maar het gaf wel een mooi effect!


Het mooiste vond ik het brede oud roze kant. Ook hier lijkt de kleur niet echt op hoe het kant er in het echt uitziet. Misschien moet ik de volgende keer maar eerst scannen en dan afdrukken i.p.v. meteen kopiëren. 




Vorige week heb ik een nieuwe pons besteld bij Opitec. Met mijn voorliefde voor knoopjes moest ik deze wel hebben! 

En ook de geponste knoopjes moesten er aan geloven en gingen onder de scanner. 


De tag heb ik mee gescand zodat ik op de mooie envelop geen adressticker meer hoeft te plakken.  

Voor het briefpapier heb ik een transparante sheet gebruikt met lijntjes die ooit zat bij een tekenblok van Ikea. 


Ik heb de knoopjes gerangschikt op de glazen plaat van de scanner en daar de sheet opgelegd en alles in één keer gescand. 


Daarna moest een stukje robot inpakpapier het ontgelden, ook met mee gescand label. 


En mijn laatste stukje kabouterpapier.

En tot slot de grote confetti die ik altijd maak met restjes papier. Zonde om weg te gooien! Ik gebruik daar
een rond ponsje van de Action voor. 


Ik vind het altijd zo lekker om mijn handen door de confetti te gaan! 


Ook hier zijn de kleuren een stuk minder dan in het echt, maar toch is het effect super leuk geworden!
Voor herhaling vatbaar! 



8 opmerkingen:

Mme nosenose zei

Wat een leuk idee! Die met die kantjes zijn mooi

CreaThea zei

leuk idee, dan kun je dus eigenlijk wel vanalles onder de scan plaatsen. Dit wordt leuk!:)

Girafje24 zei

Wat super leuk. Onze printerinkt is op, maar het wordt tijd voor nieuwe zie ik. Ze zijn allemaal erg leuk.

Bibi zei

Wat heb je dat leuk gedaan zeg... een super idee1

Floreo Creates zei

Super leuk idee! Ga ik ook eens proberen, als ik weer eens inkt gekocht hebt ;)

Marieken Hoefnagel zei

Ik heb ooit een kaart van je gekregen met postcrossing en kom nu via Pinterest op je blog terecht. Wat een leuk idee om kantjes in te scannen, ik vind het er erg chic uitzien! Is de confetti envelop ook een eigen creatie?

Tante Tee zei

Grappig Marieke, dat we elkaar zo weer tegenkomen!

Floor zei

Wat een leuk idee! Maar wordt dat niet wat duur met printerinkt?