zondag 15 februari 2015

De H van Huis

Ik bedacht voor de letter H in onze ABC reeks, de H van Huis. Snel had ik al bedacht dat ik allemaal huisjes aan elkaar wou maken, dat idee had ik al eens gezien op Pinterest. Bij de zeeman vond ik papier met afbeeldingen van gras, baksteen, zand, kiezels e.d. Dat kon ik mooi gebruiken voor deze snail mail. Ik sneed een raam en plakte er folie tussen, maakte een deur en vond een bijpassende mini sleutel. Uit mijn verzameling oude spelletjes gebruikte ik de memory kaarten met een huis er op. En plakte het zo met plakband vast dat alles er weer gemakkelijk is her te gebruiken.



Tijdens een creatieve middag op de naaimachine had ik alvast een schudkaart in de vorm van een huis gemaakt van velum en grote confetti. 



Alleen die ellendige labels van mijn labelmaker blijven absoluut niet zitten, en moet ik dus altijd vastplakken met een stukje extra plakband, en daar ben ik niet zo blij mee.... heb het ook al eens geprobeerd met seconden lijm, maar het enige wat aan elkaar bleef plakken waren mijn vingers.



Bij de kwantum vond ik een leuk schoolbord hangertje in de vorm van een huisje. Ik ben nooit zo van de gekochte dingen in een snail mail. Ik vind zelfgemaakt toch het leukst, maar dit kon ik niet laten liggen. 


Dat kleine huisje links hierboven is mijn droomhuisje, zo wil ik graag wonen. Een wit houten huisje, met luiken en een veranda. En dan liefst met uitzicht op een weiland en op het water. En dan een stukje bos in de buurt waar ik elke avond een wandelingetje kan gaan maken. Maar dat zal altijd wel bij dromen blijven....


1 opmerking:

Ingrid zei

Wat een leuk idee!

De ellende met de labels klinkt me bekend in de oren. Jammer is dat hè, het gebruik van labels geeft zo'n leuk effect.