donderdag 19 februari 2015

De J van Jurk


En toen moest ik iets verzinnen met de letter J... daar heb ik mijn hoofd over gebroken zeg. 
Op Pinterest zag ik de J van Japan voor bij komen, en de J van Jip en Janneke, maar het was het allemaal net niet voor mij. 
Tot ik woensdag avond "Door het oog van de naald" zat te kijken. 
Toen de kandidaten een jurkje moesten ontwerpen, had ik mijn eureka moment. 
De J van Jurk! 
Meteen stroomden de ideeën binnen en heb ik een stapel papier van boven gehaald en ben ik aan het vouwen gegaan. 


"Every girl loves a polkadot dress" Ik in elk geval wel, al heb ik geen polkadot jurk, maar wel rokjes, shirtjes, sokken, oorbellen, tassen, ondergoed en blousjes met polkadot's. Ooit heb ik zelfs rood met witte stippen schoentjes gehad, al kocht ik ze meer om naar te kijken, want ik heb ze nooit gedragen. 
Ik ben dol op stippen!
De jurkjes hing ik op met mini wasknijpertjes en een stukje bakers twine. 


Bij de wibra had ik laatst papier gekocht met een linnen structuur, die kon ik perfect gebruiken voor de jurkjes. Een aantal jaar geleden kocht ik daar ook de paperclips in de vorm van kledinghangers. 



Van alfabet kraaltjes en een restje balletjes ketting maakte ik een ketting passend bij het thema.



Op You Tube vond ik nog andere patroontje van origami jurkjes, vooral die met het kraagje vind ik erg leuk. 


Een bijpassende envelop voor de brief. Met een jurkje gemaakt van een papieren kanten onderzettertje. 





En ik deed een poging om bijpassend briefpapier te tekenen. 
 


En toen vond ik ook nog een paspop gum in mijn "Never Ending" voorraad prutteltjes. Zelfs de kleuren pasten er perfect bij.  



En dan nog een jurk op de brievenbusdoos. Volgens mijn zoon ontbrak er nog wel wat, en daar had hij helemaal gelijk in, en tekende ik er nog een waslijn maar sokken en ondergoed erbij. 


Zoon T. is dol op vogeltjes dus die moest ook nog op de waslijn komen. Hij is gefascineerd door alles wat met de tweede wereldoorlog, dus hij heeft de postzegels met de bunkers en de stellingen van de Unesco uitgezocht en mocht er lekker aan likken!:-)

Geen opmerkingen: