dinsdag 17 februari 2015

We ♥ Vulpen


Voor Franka maakte ik een Snail Mail met als thema Vulpen. (Ik weet ook eigenlijk niet waarom, maar het is bij mij altijd een thema snail mail). De plaatjes lagen al heel erg lang te wachten op iets waar ze op geplakt konden worden. Maar ik dacht weer te veel na, en dan komt er juist weinig uit mijn handen. Ik vond het nu wel hoog tijd dat er een snail mail terug gestuurd moest worden en ben maar gewoon aan de slag gegaan. 

Franka houdt van vintage stationary, en ik had nog een oud kasboek in de kast liggen en daar ben ik mee aan de slag gegaan. 
Ik maakte labels met illustratie's uit een oude Flow Magazine (een snail mail van Marloes is geen snail mail als er geen labels bij zitten, haha!), 
vouwde een zakjes om ze in te doen van een pagina uit het kasboek. 



Toen bedacht ik me dat ik er wel een soort "Rescued note book" van kon maken, zoals ik zelf thuis in de kast heb staan. Ik legde de pagina's kris kras door elkaar en naaide ze aan het omslag. 




En ik plakte er alle prachtige plaatjes uit een oude Flow in. Uiteraard allemaal te maken met inkt en vulpennen. 





Ik vond ook nog wat bijpassende postzegel stickers, en ....



....deed wat vullingen in een mooi bijpassend doosje. 


Alleen zag ik dus dat alle inkt aan het verdwijnen is. De vullingen heb ik al een tijdje, maar het valt me op dat er steeds minder inkt in zit, sommigen nog maar een kwart, terwijl het balletje de vulling nog wel afsluit en er ook niks gelekt heeft. Ik vind het een mysterie. Het is vooral bij de lichtblauwe vullingen. Iemand een idee waar de inkt heen is gegaan? 



Tenslotte verpakte in alles in een doosje van een inkttoner (ha, wat toepasselijk!) en de 4 pagina's tellende brief. 


Op de binnenkant van het doosje plakte ik nog wat weetjes. Altijd leuk om te weten toch? 

Update: En toen ik het doosje door de brievenbus wou doen, paste het alweer niet! ....*zucht*.....wat ik ook probeerde, het wou niet door die gleuf. En dus kon ik weer naar huis, een plattere doosje uitzoeken waar alles in paste. Alle postzegels er weer heel af zien te krijgen, nieuwe etiketten maken en de weetjes opnieuw uitprinten. Volgende week toch maar eens even vragen wat de afmetingen mogen zijn van een brievenbuspakketje want dit schiet echt niet op zo! 


Geen opmerkingen: