vrijdag 5 juni 2015


Nou maak ik van elke Snail mail die ik opstuur een foto, of meerdere. Zo ook bij deze Snail mail. Ik vind het leuk om later terug te kunnen zien wat ik gemaakt heb en voor wie. De foto's komen uiteraard ook op deze blog, wel altijd veel te laat, maar ik zet ze er óóit wel op. 
Ik heb ook wel eens een boete gekregen van PostNL omdat mijn brieven niet zouden zijn gefrankeerd, het is al meerdere keren voorgekomen dan ik mijn foto's als bewijs kon laten zien, dat ik er wel voldoende postzegels op had gedaan, en dat de boete verviel.

Nu heb ik dus post gekregen van  drie dames die ik nog niet zo goed ken, en ineens was ik het overzicht kwijt. Van wie had ik nou wat gekregen? Had ik al wat terug gestuurd? En wat dan? 
Zo ook met deze snail. Ik heb de foto gemaakt voordat ik de brief had geschreven en de envelop had geadresseerd. En dat is niet handig....
Gisteren mijn snail mail archief maar eens uit gepluisd om te zien wie er nog wat van mij kreeg. Na lang zoeken bedacht ik me dat ik deze snail mail wel aan Mirjam moet hebben gestuurd, want ik heb inmiddels al weer iets van haar terug ontvangen. 
Ik ben maar meteen begonnen met een "snail mail administratie". Wanneer kwam welke snail mail binnen, en wanneer heb ik weer wat terug gestuurd.
Niks vervelenders dan dat je op een snail mail zit te wachten, terwijl jij de gene bent die er een moet sturen. 
Ik ben dan altijd bang dat er wat kwijt geraakt is in de post, of dat ik dus inderdaad iemand vergeten ben. En ik word er altijd onzeker van als er niets terug komt. Zouden ze niet meer met me willen schrijven? En durven ze dat dan niet te zeggen?
Ik ben ga altijd voor eerlijkheid, als ik het niet meer zo zitten, om welke reden dan ook, om met iemand te schrijven, dan zeg ik dat eerlijk. Soms heb je het te druk, of is de klik er niet meer, de hobby wordt te duur of wat dan ook. Niets zo vervelend als onwetendheid. Ik zet het wel eens in mijn brieven en ik hoop dan ook maar dat mensen dat ook doen, gewoon eerlijk zeggen als ze niet meer met me willen schrijven. 

Maar goed, ik dwaal weer af.
Ik maakte deze snail mail voor Mirjam (denk ik, mocht het niet zo zijn, dan hoor ik het wel). 
Gewoon een snail mail zonder van te voren bedacht thema. Gewoon leuke plaatjes uit de flow's knippen (het werden kastanje's) en knutselen maar, en dat bevalt erg goed. Ik kon mooi mijn nieuwe houtnerf stempels uitproberen en ik maakte een stempel in de vorm van een blaadje, die paste bij de uitgeknipte blaadjes uit een flow weekly.
(tip: bij de action heb je leuke clear stamps voor 0,69 per setje, en ze hebben een stuk of 5 soorten, uiteraard kocht ik ze allemaal.)
Helaas (voor mezelf) maakte ik weer te weinig foto's....

1 opmerking:

Ingrid zei

Heel herkenbaar! Ik ben zo nu en dan het overzicht ook volledig kwijt, zeker in drukke periodes wanneer er veel andere zaken aandacht vragen. Dan zijn foto's of oude blogjes enorm handig. Ik hoop het snailmailen in de vakantie weer op te kunnen pakken. Het komt er nu steeds niet van, te druk met de laatste loodjes van mijn studie.