dinsdag 22 september 2015

Blauwe snailmail voor Dagmar

Voor de zomervakantie ontving ik van Dagmar al een zomer snail mail en toen ik na de vakantie thuis kwam kreeg ik ook nog de Indian Summer pocketletter. 
Maar ik had maar geen tijd om aan een snail mail voor haar te beginnen. Nu weet ik dat ze vast niet boos zal worden als het even at langer duurt, maar toch voelde ik me schuldig. Het is nu eenmaal fijn om snel wat leuks terug te krijgen. 


Afgelopen donderdag, na een hele dag helpen op school met een sportdag hadden de kinderen en ik totaal geen puf meer om ook nog naar Sport Extra te gaan. Normaal gaan we overal trouw heen en zeggen zelden wat af, maar deze kinderen hebben we lekker gespijbeld. Joggingbroek aan, kop thee erbij en ik ben heerlijk gaan knutselen op mijn kamer terwijl de jongens in de kamer ernaast zich uren hebben vermaakt met Lego. 


Op Instagram zag ik dat Dagmar zich in had geschreven voor de Instaswap en ze had er een paar van haar voorkeuren bij gezet. Zo is haar lievelingskleur blauw, en heeft ze veel wit en hout in huis. Met dat in mijn achterhoofd ben ik begonnen met knutselen om er wat extra mooi's van te maken.


Van twee kraft enveloppen maakte ik een mapje die ik aan elkaar maakte met tape. In mijn papier voorraad vond ik prachtig handgemaakt papier met blauwe bloemen met goudkleurige accenten. het papier komt uit een oude collectie van "Return to Sender" van de Hema. 


Het papier aan de linkerkant van het mapje komt uit dezelfde collectie van "Return to Sender". Ik heb eens even flink zitten spitten in alle spullen die ik heb, en vond een kaartje van Flow Magazine met dezelfde kleur blauw. Ik gebruikte fotohoekjes om de kaart vast te maken en gebruikte wat goudkleurige stickers om de boel wat te versieren. 


Van oud muziekpapier, met aan de achterkant mooie oude advertentie's, maakte ik een envelop voor de brief en versierde een paar velletjes schrijfpapier met washitape en stempels. 


De envelop sloot ik met goudkleurige zegellak.


Voor de grote envelop scheurde ik weer een pagina muziekpapier, uit hetzelfde boekje als het andere papier, en plakte dit envelop. Met goudkleurige en blauwe washi tape en kraft tape van de Hema, stempels en wrijfstickers van de Action versierde ik de envelop. 


Al met al vind ik het een heel mooi geheel geworden. Dat blauw steekt prachtig af met het kraftpapier. Ik denk dat ik dit misschien wel mijn allerbeste snail mail vind die ik tot nu toe gemaakt heb! Ik hoop dat Dagmar er net zo blij mee is! 



2 opmerkingen:

Anne zei

Wat een feestje, deze post! Echt heel mooi gemaakt, de kleurtjes zijn fantastisch!

Anne zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.