woensdag 23 september 2015

Vliegtuig in de wolken

Onder het motto "beter goed gejat dan slecht bedacht" maakte ik dit vliegtuig met wolkjes voor Mason. 
We sturen elkaar geen snail mails, alleen brieven, maar soms heb ik zin om wat uit te pakken en wat leuks te knutselen.
 Ik vond het idee op Pinterest. Meestal haal kijk ik niet eens meer naar die dingen die ik heb gepind, maar deze keer heb ik bijna een exacte kopie gemaakt van de vliegtuiguitnodiging

Het papier met wolkjes, waar ik de envelop van heb gemaakt, is van de Flying Tiger. Het vliegtuig knipte ik zelf. De wolken knipte ik uit gewoon printerpapier. Je knipt een vel in 8 stukken en dan leef je je er op uit met je knutselschaartje. Kind kan de was doen!


De witte wolken naaide ik aan elkaar met de naaimachine. 


Op de wolken kon ik mijn brief kwijt. Ik dacht dat de brief niet zo lang zou worden, maar ik had ruimte zat!. Wel moest ik de wolkjes nummer, want ze hebben de neiging om te gaan draaien, waardoor het nog een hele puzzel kan worden in welke volgorde ze nou gelezen moeten worden.


Als label voor het adres knipte ik een ballon. En stopte de envelop voor de extra bescherming in een doorzichtig hoesje. Met mini ponsjes maakte ik nog wat kleine ballonnetjes en helikoptertjes die ik bij in het zakje stopte. Een persoonlijke postzegel er op en klaar is Kees! 


Geen opmerkingen: