donderdag 24 september 2015

Zebra post voor Ingrid

Nu ik weer wat meer tijd heb om te knutselen, zit ik weer helemaal in mijn Flow. Ingrid  van 365 miles to paris stond nog niet op de planning, maar ik toch schudde ik zo deze snail mail uit mijn mouw. Meestal denk ik overal te veel bij na en belemmer ik mezelf. Nu dacht ik; "Niet denken, maar doen". (Al is dat natuurlijk ook denken). 


Ik vind het altijd leuk om te zien waar iedereen zijn knutselspulletjes haalt, en bij mij viel het me op dat ik mijn spullen alleen maar weg heb van de goedkope winkels waar je misschien niet zo snel aan denkt om knutselspullen te gaan kopen. Ik vind het heerlijk om in winkels te struinen op zoek naar dingen die ik kan gebruiken voor mijn snail mail. Hema is mijn favoriete winkel en met het grote knutselassortiment dat ze nu hebben kom ik daar het meest. Maar ook de Prijsmepper, Action, Trekpleister en de Kruidvat, Wibra en de Zeeman hebben leuke dingen die je kunt gebruiken voor je snail mails. En het leukste is dat het er ook heel goedkoop is! Xenos verkoopt ook steeds meer mooi papier en stempels. Nieuw hier in Enschede is de Flying Tiger, ook daar is heel wat leuks te vinden. En af toe vind ik ook bij de kringloop mooie oude kasboeken, postzegels of briefpapier. 

Voor dit mapje gebruikte ik grijs karton van de Action. En het roze en zebrapapier komen daar ook vandaan. Ik naaide op het dikke karton met de naaimachine zwart wit foto's en katoenen bandjes. 



Tussen het band en de foto naaide ik wat labeltjes. En ik maakte een label van roze papier waarop ik nog een reepje lint niette. Het katje die je nog net op het label ziet, komt van een stickervelletje van de Flying Tiger. Doordat ik de foto's maar aan 3 kanten heb vastgenaaid kon ik ze gebruiken als zakjes voor het label en de brief. 


De brief schreef ik op zebrapapier van de Zeeman. Het komt uit een zakje met papier met dieren prints. Volgens mij was het 1 euro voor het hele zakje. 
De pijltjes aan de rechterkant zijn wrijfstickers van de Hema. Het zebraband heb ik ook ooit eens bij de Zeeman gekocht. 


Het roze zakje waar het mapje in zit vond ik deze week bij de Wibra. Ze zijn er in klein en groot formaat, met blauwe sterren, roze bloemen, gele en roze ruitjes en stippen. 
0,69 en 0,59 Cent per zakje van, ik dacht, 6 stuks. Ze liggen bij de feest- en cadeauatikelen
Ik verpakte het in een doorzichtig zakje voor de stevigheid. 

Geen opmerkingen: