woensdag 12 april 2017

Anderhalf jaar is het hier stil geweest op mijn blog. Anderhalf jaar...!
Al die tijd ging het niet zo goed met me. Of eigenlijk ging het echt ontzettend slecht. 
Maar soms moet je eerst de bodem van de put raken voordat je weer omhoog kunt. Het was ontzettend zwaar maar ik heb het wel nodig gehad. Het heeft me veel sterker gemaakt.
Post maken heb ik in deze periode dan ook nauwelijks gedaan, ik had hele andere dingen aan mijn hoofd. Al heb ik wel een paar keer een poging gedaan. 
Nu na lange tijd voel ik me beter dan ik ooit gevoeld heb! En dat is zo fijn!
Nu ik me zo goed voel heb ik ook weer zin om post te maken, alleen heb ik het idee dat iedereen zich verder heeft ontwikkeld en ik een beetje stil ben blijven staan. Ik zie zoveel moois voorbij komen maar zelf  heb ik het idee dat ik de creativiteit voor het post maken een beetje kwijt ben. 
Een ding wat ik de afgelopen periode heb ik geleerd is dat ik niet zo onzeker moet zijn en niet moet opkijken tegen een ander. Dus daar probeer ik me dan maar niet door af te laten leiden. Door weer beginnen met knutselen hoop ik dat het vanzelf weer een beetje komt.
Verschillende snail mail contacten heb ik na overleg stopgezet (o.a. het ABC project) en sommige heb ik gewoon zwaar verwaarloosd, hoewel ik wel heb verteld dat het niet goed met me ging. 
Ik heb veel stappen moeten zetten om er weer boven op te komen afgelopen tijd, maar de stap om deze mensen weer post te sturen vind ik best nog wel hoog. Maar we gaan ons best doen. 
Ik ga proberen de komende tijd nog wat oude snail mails hier te plaatsen die ik nog nooit geplaatst heb en dan komt de inspiratie vast vanzelf wel weer!

Groetjes Marloes



Vogel post voor Dagmar die ik vorige week heb verstuurd.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Fijn dat je er weer bent en dat het nu goed met je gaat. Ik weet uit ervaring dat alle creativiteit uit je weg sijpelt als het even niet goed gaat. Doe gewoon waar je zin in hebt, de creativiteit komt vanzelf wel weer. Als je maar plezier hebt in wat je doet, dat is volgens mij het belangrijkste.

Ingrid zei

Welkom terug, lieve Marloes. Fijn te lezen dat het inmiddels beter met je gaat, wat is je dat gegund! Hopelijk geeft het knutselen met papier voldoening. Wat Margriet ook al zegt, de creativiteit volgt daarmee vanzelf.